ادعای رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم تکذیب شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سخنگوی صنعت برق به استخراج کنندگان رمزارز هشدار داد | جریمه‌ای معادل ١٠٠ برابر نرخ انرژی روزانه ۸ هزارتن شکر در ۶ ماهه نخست سال مصرف شده است سال گذشته در مشهد ۶۴ نفر تسهیلات مشاغل خانگی را دریافت کردند افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارگران، خط مقدم جبهه اقتصادی هستند شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد+ فیلم دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت
سرخط خبرها

مصرف گوشت مرغ در مشهد ۳۰درصد افزایش یافت | قیمت یک ران مرغ به اندازه ۶۰ گرم گوشت قرمز

  • کد خبر: ۱۹۵۳۵۵
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
مصرف گوشت مرغ در مشهد ۳۰درصد افزایش یافت | قیمت یک ران مرغ به اندازه ۶۰ گرم گوشت قرمز
رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم‌مرغ مشهد گفت: مصرف گوشت مرغ نسبت به پارسال حدود ۳۰درصد افزایش پیدا کرده است. این موضوع باعث شده واحد‌های صنفی فروش مرغ کنتاکیِ کیلویی در مشهد افزایش پیدا کند.

به گزارش شهرآرانیوز، اگرچه بازار مرغ طی چندسال اخیر تحت تأثیر عوامل مختلفی در فراز و نشیب هم برای مرغدار و هم مصرف‌کننده بوده است، اما همچنان این محصول نسبت به گوشت قرمز مقرون به صرفه‌تر است، به‌طوری‌که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تقاضا برای این منبع غذایی هم بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم‌مرغ مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهارکرد: گوشت مرغ همچنان به عنوان منبع پروتئینی ارزان‌‌قیمت نسبت به گوشت قرمز است و همین امر ذائقه مردم را تحت تأثیر قرار داده است. ما شاهد تغییر ذائقه مصرف خانوار به دلیل گران بودن گوشت قرمز هستیم. اکثر خانواده‌ها‌ی ایرانی به‌طور معمول حقوق‌بگیر هستند که این باعث تغییر اجباری ذائقه به سمت مصرف مرغ در سبد غذایی شده است.

به گفته فرامرز قائمی، حتی ما شاهد تغییر در پخت و پز غذا در کترینگ و رستوران‌ها هم هستیم. اگر در گذشته تنوع غذایی در سفارش‌ها وجود داشت، اکنون غذا‌هایی با گوشت مرغ بیشتر سفارش داده می‌شود، به طور مثال اگر در گذشته کارفرما برای کارگران غذا‌های خورشتی سفارش می‌داد اکنون ترجیح می‌دهد یک پرس پلومرغ که از غذای خورشتی ارزان‌تر است را در سفارش‌های خود بگنجاند. از لحاظ قیمتی اگر یک ران مرغ را حدود ۲۸هزار تومان برآورد کنید با قیمت ۶۰ گرم گوشت قرمز برابری می‌کند.



وی بابیان اینکه مصرف گوشت مرغ نسبت به پارسال حدود ۳۰درصد افزایش پیدا کرده است، تأکید کرد: این موضوع باعث شده واحد‌های صنفی فروش مرغ کنتاکیِ کیلویی که ماده اولیه آن مرغ است و وعده غذایی مقرون به صرفه‌ای است در مشهد افزایش پیدا کند.

رئیس اتحادیه مرغ، ماهی و تخم‌مرغ مشهد گفت: در بخش تولید، مرغدار با مشکلاتی مواجه است، در بحث جوجه یک‌روزه، نهاده‌های تولید همچنان مرغدار با مشکلاتی همراه است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر درراستای حمایت نسبی از مرغدار در استان، نرخ مصوب برای مرغ ۷۹هزار تومان تعیین شده و قیمت مرغ زنده هم حدود ۵۸۲۰۰تومان تعیین شده که این عدد حدود ۵۲ هزار تومان بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->